שמאי מקרקעין בירושלים – איך מתבצעת בדיקת שמאות?

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עבודת השמאי הינה מורכבת וסבוכה, ולכן עובר השמאי תקופת הכשרה ארוכה ומקיפה. אז אם אתם צריכים שמאי מקרקעין בירושלים, דאגנו לכם למדריך קצר שיסביר אחת ולתמיד – איך מתבצעת הערכת שומה?

שמאות מקרקעין – מבוא קצר

שמאות מקרקעין הינו תחום אשר מטרתו בחינת והערת שווי של נכסי נדל"ן, למסחר ולמגורים כאחד. בעוד התוצר העיקרי של השמאי הינו מחיר הנכס, ובמילים אחרות – שווי השוק שלו, לעבודתו השפעות רבות נוספות אשר נגזרות מהמחיר שנקבע לנכס.

לשם המחשה, שווי הנכס שייקבע על ידי השמאי ישפיע על שיעור המשכנתא שיכול אדם לקבל, שכן שיעור ההלוואה מוגבל לכל היותר ל – 75% משווי הנכס. נקודות נוספות בהן משפיעה השומה הן הדוחות הכספיים של החברה, שיעור היטל ההשבחה שיש לשלם ועוד.

 

הכשרת שמאי מקרקעין בירושלים – מקנה כלי מדידה רבים

לאור ההשפעות הרבות שיש לעבודת השמאי, הסמכת שמאי אינה דבר פשוט כלל. ראשית, על שמאי להיות בעל תואר אקדמאי. כמו כן, עליו להשלים 14 מבחני הסמכה מטעם הלשכה, ולבסוף לעבור תקופת התמחות שאורכת כשנה.

עם זאת, במידה ואתם זקוקים לשמאי מקרקעין בירושלים, חשוב שתדעו בעצמכם, גם אם לא בצורה המקיפה ביותר, כיצד עובד שמאי כדי לקבוע את מחיר הנכס. אז איך מתבצעת בדיקה של שמאי מקרקעין בירושלים ובכלל?

 

אז איך שמאי קובע מחיר לנכס?

אם כן, בעת קביעת מחיר לנכס בוחן שמאי מקרקעין בצורה מדוקדקת וקפדנית שלושה פרמטרים, הם סביבת הנכס, מצב הנכס המשפטי ומצב הנכס הפיזי. בפסקאות הבאות נפרט בקצרה אודות כל אחד מהבדיקות האמורות.

שלב ראשון –סביבת הנכס

בדיקת שמאות על ידי שמאי מקרקעין בירושלים תתחיל, לפני הכל, מבדיקת סביבת הנכס. במידה ואתם מתגוררים או חושבים לרכוש דירה בעיר, מספיק שנעמוד על כך שסביר ששומה בשכונת רחביה תהיה גבוהה משמעותית מאשר שומה בקטמון ח'.

אולם, מדובר על בדיקה קפדנית יותר בצורה משמעותית. בין היתר, ייבחנו מחירי הדירות המקבילות באזור, תחבורה ציבורית שמגיעה לאזור, מוסדות חינוך וציבור בסביבה ורבים נוספים.

שלב שני – בדיקה משפטית

אמנם נדמה כי הבדיקה המשפטית של הנכס הינה באחריות עורך הדין, אולם לצד העובדה שחלק מהבדיקות נדרשות לשם ווידוא שווי הנכס, מבוצעות גם בדיקות נוספות בשם סיבות נוספות.

ככלל, אלו הבדיקות המשפטיות אותן יבצע שמאי מקרקעין בירושלים, באילת או בכל מקום אחר:

  • זיהוי ואימות המוכר כבעלים.
  • איתור חריגות בנייה – זאת כדי לוודא שלא תשלמו / תעריכו את הנכס עבור חלקים שאינם מהווים חלק ממנו.
  • איתור זכויות בנייה נוספות – שכן היתרי בנייה משפיעים באופן ישיר על שווי הקרקע.

שלב שלישי – טיב הנכס

לאחר עמידה על כלל הנקודות לעיל, יעבור שמאי מקרקעין לבדיקת הפרמטר האחרון, הוא טיב הנכס. במסגרת בדיקה זו לרוב יתקשר שמאי עם מהנדס אשר ינפיק לו דו"ח מקצועי אודות הנכס.

בין היתר, יידרש הקבלן לבחון את קיומם של ליקויים ופגמים בנכס, בין אם התגבשו ביום בנייתו (דוגמת סטיות בניה) ובין אם מדובר על נזקי בלאי, דוגמת עובשים, רטיבויות, נזילות וכו'.

 

סיכום – ביצוע בדיקת שמאות על ידי שמאי מקרקעין בירושלים

במאמר זה למדנו אודות מקצוע השמאות והכשרת השמאי על רגל אחת. לאחר שהבנו כי לשמאי הכשרה מקיפה ומקצועית, אשר כוללת מבחנים רבים ותקופת התמחות, עמדנו בקצרה על ההליך אותו מבצע השמאי לשם הערכת השווי, אשר מורכב מבדיקת סביבת הנכס, מעמדו המשפטי באספקטים שונים, ולבסוף – בדיקת מצב הנכס דה פאקטו.

ככל שאתם זקוקים לשמאי מקרקעין בירושלים, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר – אנחנו כבר נדאג לשאר.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

גנרטורים למתחילים: הכל על השימוש והתחזוקה של גנרטור בבית או בעסק

תארו לעצמכם ערב שליו בבית, פתאום צולל לתוך החשיכה על ידי הפסקת חשמל בלתי צפויה. או דמיינו את הפעילות העסקית שלכם נעצרת עקב תקלה חשמלית בלתי צפויה. אי הנוחות והאובדן הפוטנציאלי אינם מוטלים בספק. עם זאת, מה אם היה לך את הכוח למנוע את השיבושים הללו ולהבטיח המשכיות בחיי היומיום ובעסק שלך? הזן גנרטורים: הגיבורים האלמונים של הנוחות והאמינות המודרנית.

לקריאת המאמר »
תאנה

15 דרכים טעימות ליהנות מתאנים טריות

תאנים הן פרי רב תכליתי וטעים שניתן ליהנות ממנו במגוון דרכים. בין אם אתם מעדיפים אותם טריים, אפויים, מבושלים או קלויים, יש הרבה אפשרויות טעימות לבחירה. להלן חמישה עשר דרכים מעוררות תיאבון ליהנות מתאנים טריות

לקריאת המאמר »