מהו תפקידו של יועץ מזון בעסק

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

מי שיש לו עסק שמתעסק במזון חייב לדעת לא מעט כללים והנחיות בנוגע לאחסון ושמירה על המזון, זאת על מנת להימנע מקלקול או פגיעה באיכות הן של חומרי הגלם היסודיים והן של המזון שמכינים מאותם חומרי גלם. לשם כך צריך להיות בתמונה איש מקצוע בעל התמחות ייחודית – מומחה בבטיחות במזון.

 

למה צריך יועץ מזון בעסק

אין ספק שמי שרוצה לפתוח עסק שקשור במזון יודע במה זה כרוך ומה המשמעויות של זה. יחד עם זאת – תמיד יכולים להיות כללים או הנחיות פחות מוכרים שהוא לא יידע או לא יזכור ובדיוק לשם כך עליו לשכור את השירותים של יועץ בטיחות מזון שיסייע לו וימליץ לו על הפעולות שתהיינה הכי מתאימו לעסק ההולך ונבנה. לכל סוג של עסק יהיו הפתרונות שמתאימים לו באופן אישי וייחודי שכן יש לא מעט סוגים של עסקי מזון – מסעדות או בתי קפה, חדר אוכל שמשרת מקום עבודה או כל מקום המוני אחר, מעדנייה או אפילו סופרמרקט שיש בו מגוון רחב במיוחד של מאכלים שלכל אחד מהם יש את תנאי האחסון הייחודיים שלו.

 

המשמעות של יועץ המזון

יועץ המזון יהיה בעל ידע עשיר במגוון רחב של תחומים כאשר המהות של התפקיד שלו היא שמירה נאותה על כל סוגי המזון בעסק כך שיישמרו בתנאים הטובים והאופטימליים עבורם. לכל סוג מזון יתאימו תנאי אחסון אחרים וייחודיים ויש גם תקנות מחמירות בנוגע למזון בקירור, מזון טרי או חומרי גלם יבשים. הוא זה שיגיע אל העסק, יראה את המקום ואת התשתית הנתונה, יגיד איך צריך לשמור או לאחסן כל סוג של מזון וילווה את התהליך של התקנת כל הדרוש לשם כך – בחירה נכונה של מקררים או מקפיאים, בנייה של ארונות לחומרי גלם יבשים וכמובן ינחה איך צריך לפעול בטווח הארוך. הוא ינחה את בעל העסק בנוגע לתנאי האחסון הנאותים והדרושים ויוודא מדי פעם שאכן האחסון מבוצע כמו שצריך.

 

החשיבות של שמירה על בטיחות המזון

אין ספק שברור מאד מה עלול לקרות במידה וחומרי גלם, מזון או מאכלים מוכנים לא יישמרו בצורה נאותה. מכיוון שמדובר בעסק שדואג להאכיל אנשים הרי שאם המאכלים לא יהיו מאוחסנים תחת תנאים ראויים או נאותים הם עלולים להתקלקל ובמקרים קיצוניים לגרום אפילו להרעלה המונית. מספיק אפילו סועד אחד שלא ירגיש טוב או חלילה יחווה קלקול קיבה וכבר זה עלול להיות מצב מסוכן ובעייתי עבור העסק. יועץ בטיחות מזון יסייע להימנע ממקרים כאלה או יגיע לחקור מה השתבש בעסק מזון שקרתה בו הרעלה או שהיו בו כמה מקרים של בעיות בריאותיות בקרב לקוחות או סועדים. מדובר בעניין בריאותי חשוב ומהותי ולכן חשוב מאד להיעזר באיש מקצוע שיידע להנחות בדיוק מה לעשות.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

תאנה

15 דרכים טעימות ליהנות מתאנים טריות

תאנים הן פרי רב תכליתי וטעים שניתן ליהנות ממנו במגוון דרכים. בין אם אתם מעדיפים אותם טריים, אפויים, מבושלים או קלויים, יש הרבה אפשרויות טעימות לבחירה. להלן חמישה עשר דרכים מעוררות תיאבון ליהנות מתאנים טריות

לקריאת המאמר »

ותיקים לחיים נקיים: פינוי דירות מוזנחות

בכל הנוגע לפינוי דירות עמוסות מלאות בפסולת ציוד ותכולה ישנה, הצוות של שי פינוי דירות וניקיון בתים של אגרנים כפייתיים כאן כדי לעזור. עם שנים של שירות וניסיון בפינוי דירות מוזנחות, מזוהמות ומלוכלכות באופן קיצוני – יש לנו את הכישורים והניסיון לתת מענה מושלם לפינוי דירות מוזנחות ומזוהמות.

לקריאת המאמר »